ספירת החופמאים העולמית

רוצים לדעת בזמן אמת מה חדש בעולמן של הציפורים? האירועים, התצפיות, התגליות וכל המידע על האורחים בפארק הצפרות באילת.

חדשות פנימיות:

ספירת ציפורי החוף העולמית יוצאת לדרך גם באילת. הצטרפו אלינו בשבת ה-5.9 במסע לשמירת הציפורים המיוחדות והפגיעות האלו, באחד המקומות החשובים ביותר לנדידתן, אילת.

החופמאים, או ציפורי החוף, הן קבוצה מרתקת במיוחד של ציפורים. רובן מגיע אלינו בעונה זו מהטונדרה הצפונית, הנמצאת ממש סמוך לקוטב הצפוני והן בדרכן לאפריקה. חלקן מסוגל לגמוע אלפי ק"מ בלא הפסקה למנוחה או אכילה במהירויות בלתי נתפסות. השיאנית אותה אנו מכירים היא לימוזה חומת בטן, שנשאה משדר לווייני שהוצמד לה בקוריאה, עד ניוזילנד ב-12 ימי תעופה ללא הפסקה אפילו לדקה, מעל האוקיינוס השקט עד ניוזילנד. בסה"כ מרחק של 12000 ק"מ. בית גידולן בו הן מקננות, הוא מרוחק מאוד, מה שמקשה להבין מה מצבן של ציפורים אלו. הדרך בה בחרנו להתמודד עם הבנת מצבן הוא ספירת עולמית שלהן באתרי ההתקבצות בזמן נדידתן. ספירה זו תגלה לנו האם מספרן יציב או פוחת, מה שישלח את החוקרים לגלות את האתגרים והבעיות הסביבתיות הפוגעות באוכלוסייתן.

אגם אניטה המחודש - צילום: אבי מאיר(צילום: אבי מאיר)

כבכל שנה, צוות מרכז הצפרות של אילת נרתם למשימה ומצטרף למאות צוותים היוצאים בכל העולם לספור אותן. בשבת ה-5.9 נצא צוות הפארק ביחד עם חוג הצפרות של חבל אילות, בהדרכת איתי שני אל כל האתרים באזורינו המשמשים אותן למנוחה ואכילה – בריכות פארק הצפרות, התעלה המזרחית, בריכות טיהור השפכים של אילת ובריכות המלח. אנו צפויים לפגוש שם את הגיבורות המקומיות שלנו – החופית הקטנה ששוקלת רק 20 גרם אך מסוגלת לעוף עד 1000 ק"מ בלילה אחד או את הלוחם שבארצות הצפון נוהג להתקבץ וליצור זירות קרב בין זכרים שכל תכליתן הן להרשים את הנקבות.

מי שרוצה להצטרף, אנו נצא ב-05:30 מפארק הצפרות.