ימי הבז השחור

רוצים לדעת בזמן אמת מה חדש בעולמן של הציפורים? האירועים, התצפיות, התגליות וכל המידע על האורחים בפארק הצפרות באילת.

חדשות פנימיות:

אם הסתובבתם בבריכות המלח או בפארק הצפרות ונדמה היה לכם שראיתם חץ שחור טס במהירות בלתי נתפסת, כנראה שצפיתם באחת הציפורים המיוחדות ביותר באזורנו - הבז השחור.

אם הסתובבתם בבריכות המלח ("בריכות הפלמינגו") או באזור פארק הצפרות ונדמה היה לכם שראיתם לשנייה חץ שחור טס במהירות בלתי נתפסת בין העצים או חצי מטר מעל הקרקע, אז כנראה שצפיתם באחת הציפורים המיוחדות ביותר באזורנו - הבז השחור.

בז שחור - צילום: אבי מאיר(צילום: אבי מאיר)

הבזים השחורים מקננים במאורות קטנות במצוקים זקופים באזור הר הנגב, דרום מדבר יהודה והערבה הדרומית. הם מתמחים בציד של ציפורים מהירות במיוחד כגון סנוניות וחופמאים. שיטת הציד שלהם היא תעופה מהירה מאוד אל תוך ריכוזים של להקות ציפורים בזמן מעופן, ולכידתן באוויר. את הקינון שלהם הם מבצעים הרבה אחרי שרוב הציפורים כבר מזמן סיימו לקנן ולכן בימים אלו הם רק מתחילים בתהליך הדגירה על הביצים. הגוזלים שלהם יבקעו ויהפכו דרשני מזון קולניים כשנדידת הסתיו של הסנוניות והחופמאים תהייה בשיאה, בחודש ספטמבר.

מי שרוצה לראות את הבז השחור יחסית על בטוח (ככה זה בצפרות), צריך להגיע לפנות ערב אל אזור חניון הלילה שליד עמודי עמרם (גבעת יוכבד). הבזים המקננים כאן יגיעו ללינה גבוה על המצוקים שמעל, אולי עם ציפור מסכנה בטופריהם. ללא משקפת הם דומים לדמות יונה שחורה מאורכת. עם המשקפת זה כבר סיפור אחר. לבעלי מזל כרוני, אפשר לבוא אל פארק הצפרות באילת או אל בריכות המלח, מוקדם בבוקר (06:00 עד 08:00) או אחר הצהריים, ולראות את הציפור המדהימה הזאת בזמן הצייד. עין חדה היא ציוד חובה.