תחילת הקיץ בפארק הצפרות באילת

רוצים לדעת בזמן אמת מה חדש בעולמן של הציפורים? האירועים, התצפיות, התגליות וכל המידע על האורחים בפארק הצפרות באילת.

חדשות פנימיות:

סופה של נדידת האביב ותחילת עונת הקינון בפארק הצפרות באילת: איות הצרעים האחרונות שותות באגם ועל החוף כבר אפרוחים של תמירון, סיקסק וחופמי אלכסנדרי.

אחרונות הציפורים הנודדות מפנות את מקומן לציפורים המקננות, הממלאות את האגם של פארק הצפרות באילת בשירתן. על גדות האגם נראים כבר אפרוחי סיקסק ותמירון, שהופכים עצמאיים מיד לאחר בקיעתן מהביצה, מהלכים בעקבות הוריהם שהמזהירים אותם מפני כל סכנה קרבה. ביניהם מקנן גם החופמי האלכסנדרי שהוא מקנן נדיר מאוד בארצנו ואת אפרוחיו ניתן לראות כמעט רק כאן באילת. בקנים נשמעת שירת הקנית הקטנה ובחורש מקננת החימריה – זמיר מרהיב בצבעיו הערמוניים, שחורים ולבנים ובשירתו המלודית.

חמריה חלודית זנב, צילום: אבי מאיר (חמריה חלודית זנב, צילום: אבי מאיר)

המבקרים הפארק הצפרות באילת יוכלו להינות עדיין גם משאריות של אחרוני נודדי האביב. ברוב הימים ניתן להינות מעשרות איות הצרעים, עוף דורס גדול הנודד מאפריקה לאירופה, שעדיין נודדות ומגיעות לשתות ממי האגם ומאנפות סוף, לילה ולבניות קטנות שכנראה ויתרו על המשך הנדידה לאירופה ויבלו את הקיץ אצלנו. בבריכות המלח של הפארק שוחות במעגלים קטנים שחייניות צרות מקור. השחייניות המרהיבות שוחות במעגלים קטנים ויוצרות מערבולות שמעלות את מזונן מקרקעית הבריכה אל פני המים, ואן הן מלקטות אותו במקורן העדין. בחורש המקיף את האגם עדיין צדים חנקנים נוביים וחטפיות אפורות ובשיחים אוספים את הפירות סבכיים שחורי כיפה, אפורים ושיחניות קטנות.

שחיינית, צילום: אבי מאיר (שחיינית, צילום: אבי מאיר)

בעוד ימים ספורים נשאר כאן עם חום הקיץ והנודדים יעזבו כליל. הציפורים המקננות יישארו אתנו עד הסתיו וינסו להעמיד צאצאים. הצלחתן תלויה ביכולתן לשמור על אפרוחיהן מפני קרינת השמש החום והטורפים.

צוות מרכז הצפרות ישמח להדריך אתכם הדרכה איכותית שתפגיש אתכם עם עולמן המופלא של הציפורים.