הפתעה בפארק הצפרות באילת: רלית המים מקננת

רוצים לדעת בזמן אמת מה חדש בעולמן של הציפורים? האירועים, התצפיות, התגליות וכל המידע על האורחים בפארק הצפרות באילת.

חדשות פנימיות:

רלית המים מקננת חדשה בפארק הצפרות באילת. זו רק פעם שנייה שרליות מקננות בישראל והבחירה שלהן באגם שלנו היא סימן מעודד למצב הפארק בעיני בציפורים. בואו לראותן

אילת מפורסמת בנדידת הציפורים העצומה שעוברת דרכה באביב ובסתיו. הקיץ, נחשב כאן לעונת צפרות טובה פחות. החום הכבד מבריח מכאן את רוב הציפורים לאתרים עם מזג אוויר קצת יותר שפוי, שמאפשר להם יותר שעות פעילות. אבל אגם אניטה שבפארק הצפרות ממשיך לספק הפתעות. לפחות שתי רליות המים, שנמצאות  כאן בדרך כלל בחורף ובנדידת האביב, סירבו לחזור לאירופה כמצופה מהן. הן נצפו מדי פעם בסבך הקנים ועלה החשד שהן מנסות לגדל את הדור הבא. בשל אופיין הביישן במיוחד ונטייתן להיות במעבה הקנים ולהראות את עצמן רק באירועים מיוחדים, חששנו שיהיה קשה לדעת האם הקשר בין שתי הרליות שנשארו הוא אפלטוני או שסוף סוף משהו רציני קורה כאן. ביום שישי האחרון התעלומה נפתרה כשהצפר האילתי ומתנדב פארק הצפרות שחר שליו, הצליח לראות אפרוח רלית קטן מטפס על ראשה של הרלית הבוגרת.

רלית המים(תמונה: נועם וויס)

זו הפעם הראשונה שרליות מקננות באילת ורק הפעם השנייה שהוכח קינון בישראל. בפעם האחרונה זה קרה במאגר נחל נקרות שבערבה בשנת 1992. הרלית היא ציפור סבך ממשפחת העגורים שחיה בתוך חישות קנים. היא ניזונה מדגים קטנים, רכיכות וחרקי מים שאותם היא מוצאת בשפע בפארק הצפרות. השירה שלה נשמעת יותר כמו צווחה מקפיאת דם והן נוטות לעצבנות יתר ורבות זו עם זו תכופות. ניתן לצפות בהן מוקדם בבוקר ממסתור התצפית המיוחד שהוקם לתצפית בציפורי סבך ומאפשר להציץ גם לחייהן של הציפורים הביישניות ביותר ללא הפרעתן.