בעזרת תרומת "מלח הארץ": 2 מסתורי צלמים חדשים

רוצים לדעת בזמן אמת מה חדש בעולמן של הציפורים? האירועים, התצפיות, התגליות וכל המידע על האורחים בפארק הצפרות באילת.

חדשות פנימיות:

מרכז הצפרות חנך השבוע שני מסתורי צילום מקצועיים לצילום ציפורים. חברת "מלח הארץ" שתומכת בקהילה האילתית ובפארק הצפרות שנים ארוכות, מימנה את הקמתם.

תיירות הצפרות עוברת בשנים האחרונות שינוי. אם בעבר הצפרים המבקרים באילת נראו בעיקר עם טלסקופים ומשקפות, היום כל צפר שמכבד את עצמו הוסיף לכתף העמוסה גם מצלמה עם עדשה מרשימה. צילום הציפורים צובר תאוצה כתחביב וגם באילת יש לנו נציגות מכובדת של צלמי הציפורים המקומיים שהם מהטובים בישראל. חלק מעבודותיהם מוצגות באתרי האינטרנט הרלבנטיים ובתערוכת הביאנלה האילתית מפעם לפעם.

צפרים באילת(תמונה:נועם וייס)

כדי לתת שירות טוב גם לצלמים, פארק הצפרות באילת פתח השבוע שני מסתורים ייעודיים לצילום ציפורים. הם שקועים בקרקע כך שעדשת הצלם נמצאת סנטימטרים ספורים מעל גובה הקרקע או המים והצלם נמצא מאחורי וילון כך שהציפורים שמחוץ למסתור, לא רואות אותו כלל. כך גם לציפור אין הפרעה מהצלם והצלם מקבל זמן איכות מקרוב מאוד עם הציפורים. נעזרנו בצלמים המקומיים שלנו שנתנו הוראות הקמה החל מכיווני התצפית המדויקים, עיצוב הרקע ועד אבזור המסתור בצורה המרבית.

חברת "מלח הארץ" התגייסה לבקשתנו ותרמה את עלות הקמת המסתורים כחלק מתמיכתה רבת השנים בקהילה האילתית ובפארק הצפרות. מסתור אחד הוקם לחופו של אגם אניטה שבפארק והוא נותן תצפית מצוינת על ציפורים האגם. כרגע אל חלון התצפית מגיעים כ-100 קורמורנים, תמירונים, ביצניות לבנות כנף ועדינות, נחליאלים, אנפות ולעיתים גם פלמינגו וברווזים. מסתור ה"יבשה" הוצב מול בריכת שכשוך ושתייה קטנה המיועדת לציפורי שיר וכרגע את חלונה פוקדים דרורים ספרדיים, דרורי ירדן, כסופי מקור הודיים, כחולי חזה ועלוויות חורף.

הכניסה למסתורים תהיה בתיאום בלבד, דרך משרד פארק הצפרות בטלפון 050-7671290 או במייל ibrce.office@gmail.com

כולנו תקווה שתיהנו מחוויית הצילום מתוך המסתורים החדשים. אנו בטוחים שהפוטנציאל להוציא שם תמונות מצוינות הוא גבוהה מאוד.