פארק הצפרות לילדים – אילת

רוצים לדעת בזמן אמת מה חדש בעולמן של הציפורים? האירועים, התצפיות, התגליות וכל המידע על האורחים בפארק הצפרות באילת.

חדשות פנימיות:

ילדי בית הספר יעלים החליטו שפארק הצפרות לא לגמרי מדבר בשפתם. אז הם עשו מעשה, תכננו, יצרו והציבו והפכו את פארק הצפרות באילת לפארק הצפרות הראשון בעולם לילדים.

בתור מבוגרים, אנו לא תמיד יודעים להבין את החוויה של הילדים. אנו רואים אותם מתלהבים מציפור קטנה בתחנת הטיבוע ומקשיבים בקשב להסברי המדריכים, אך כשמגיעים לתצפית בשטח הטלסקופ הרבה יותר מעניין אותם מהציפור עליו היא מכוונת וכל מה שקצת רחוק או ירוק, כבר לא מאוד מעניין. ילדי בית ספר יעלים חשו בבעיה מיד. פארק הצפרות בנוי ומותאם למבוגרים וללא ההדרכה או אם תחנת הטיבוע סגורה, הציפורים בעצם קצת רחוקות מדי ואין הרבה מה לעשות. אז הם סחבו את המורה אנני אל הפארק והחליטו לעשות מעשה – להפוך את פארק הצפרות אילת לפארק הצפרות הראשון לילדים. 30 שניות הספיקו כדי לשכנע את אורנה המנהלת וצוות המורים והם יצאו לפרויקט למידה מבוססת פרויקט (PBL) שהקיף את כל שכבת כיתות ה' ובעצם את רוב צוות המורים.

ילדי בית הספר יעלים ידעו בדיוק מה הם רוצים -  משחקים, חוברות משעשעות, מתקנים להצטלם לידם ומידע בגובה העיניים לילדים. הכול כדי שילד ירגיש שהוא הגיע למקום שמדבר בשפה שלו ויש בו את כול מה שהוא צריך כדי להרגיש נוח ומעניין. נפגשנו צוות הפארק, הילדים והמורים כמה פעמים בבית הספר ועוד כמה בפארק הצפרות, הם הכירו כול פינה בפארק וכל סיפור על הציפורים ונכנסו לחודשים של עבודה מאומצת, בסיועו של האמן גיא אלחדיף.

פארק הצפרות לילדים

לפני כחודש הפרויקט הגיע לשלב הסופי של הצבת התוצרים בפארק. עץ גדול ועליו שלטי "ברוכים הבאים" בכל שפה אפשרית, מעוטרים בדגמי ציפורים הוצב בכניסה. דגמי שני פלמינגו הוצבו עם אפשרות להכניס את הראש ולהצטלם. ספסל נהדר, מעוטר בעץ עם שרקרקים גמדיים  יצר הזדמנות צילום מיוחדת עם סבא וסבתא, דגם של הפארק קובע ליד הכניסה, ומידע על ציפורים וצמחים, שנכתב על ידי הילדים, הוכנס אל סמלי  QR שהוצבו ברחבי הפארק. בחנות הפארק הוצבו חוברות צביעה ומשחק בנושא הציפורים הנודדות עבור הקטנטנים (כבר אזלו...) ומשימות "חפש את המטמון" נפרשו ברחבי הפארק. לאוהבי משחקי קופסה הוצבו 2 משחקים, שמספרים את סיפרה של אילת ונדידת הציפורים, על גבי שולחנות הפיקניק וילדי מגמת קולנוע יצרו סרט תדמית לילדים שמעודד פעילות צפרית.

חנוכת פארק הצפרות לילדים נעשתה בצמוד לאירוע הסיום של בחירת הציפור האילתית. לבושים בחולצות צוות צהובות של פארק הצפרות, ומלאי גאווה על פאר ידיהם הם הדריכו את הקהל הרב, חדו לו חידות, שיחקו, הצטלמו, שרו וניגנו ואכלו ארטיקים.

אנו מרגישים בני מזל שיש לנו ילדים כל כך אכפתיים ויצירתיים בעיר הזאת שמוכנים, ביחד עם צוות המורים, לעשות המון עבור הילדים שיבואו אחריהם ולמען פארק הצפרות אותו הם כל כך אוהבים.

תודה ענקית לילדי בי"ס יעלים, לכל צוות המורים ולמנהלת אורנה, אפרת המורה למדעים עם הלב הגדול, ערן המורה לקולנוע המקצועי שהגיע עם התלמידים תמיד כשנשבה רוח, אשר אב הבית שלא הפסיק לצחוק, לגיא אלחדיף האמן המיוחד ובעיקר למי שניצחה על הכול – רכזת המדעים המקסימה אנני יהלומי. נשמור על כל מה שעשיתם למעננו ופארק הצפרות אילת לעולם יהיה גם פארק צפרות לילדים.