גל החום הגדול והציפורים הנודדות

רוצים לדעת בזמן אמת מה חדש בעולמן של הציפורים? האירועים, התצפיות, התגליות וכל המידע על האורחים בפארק הצפרות באילת.

חדשות פנימיות:

גל החום הקיצוני שפקד את אילת העיק גם על הציפורים הנודדות. הן לא רגילות לתחושת התנור המוכרת לנו כל כך. עם קצת עזרה מתושבי העיר, הן עברו את זה בשלום.

את אילת פקד השבוע גל חום קיצוני במיוחד עת עלו הטמפרטורות ל-46 מעלות צלסיוס. ציפורי ואנשי אילת אמנם מורגלים היטב לחום מסוג זה, אך הציפורים הנודדות שעדיין כאן בדרכן לאירופה נתפסו לא לגמרי מוכנות. בכל פינה בפארק הצפרות נצפו חטפיות אפורות, חנקנים נובים וזהבנים מחפשים נקודת צל, שרקרקים וסנוניות הסתובבו בסביבות אגם המים המתוקים וירדו בכל כמה דקות לשתייה וסבכיים שחורי כיפה ואפורים לא משו מהפירות העסיסיים של גופנן המדבר. הציפורים המקומיות, הזנבנים והקוראים המדבריים נראו צופים בנודדות בהתנשאות מה אך האמת שגם להם היה די חם.

זהבן(תמונה: נועם וייס)

מצוקת הציפורים נראתה בכל מקום. פתוחות מקור וכנפיים הן חיפשו כל דרך כדי לצנן את עצמן. הגזימו במיוחד אנפית גמדית שנכנסה אל אחת מהמסעדות הממוזגות בעיר וסירבה לצאת ומלכישליו שניסה בכל הכוח למצוא דרך אל משרד הפארק, ממנו כנראה דלף אויר מזגנים קריר.

כדי לסייע לציפורים נקראו תושבי העיר והוציא לחצר חצי אבטיח וקערת מים למקום מוצל ומוגן מחתולים. ההיענות הייתה נהדרת. תודה לעיריית אילת ולעיתונות המקומית והארצית שעזרו בהפצת הקריאה לציבור.

המצב הזה של נדידה בתנאי שרב כה חריף הוא תופעה די נדירה. בדרך כלל באמצע מאי הטמפרטורה לא כל כך גבוהה וכן מספר הציפורים הנודדות נמוך מאוד. אולי בגלל שבחלקים מאירופה עדיין יורד שלג, התעכבו כאן חלק מהציפורים ונתקעו בשרב. איך הן יודעות ששם כל כך קר, רק לציפורים פתרונים.

שוב הוכח מעל לכל ספק – אילת היא עיר של אנשים שאוהבים ציפורים!