מה הציפור שלך, אילת?

רוצים לדעת בזמן אמת מה חדש בעולמן של הציפורים? האירועים, התצפיות, התגליות וכל המידע על האורחים בפארק הצפרות באילת.

חדשות פנימיות:

תחרות בחירת הציפור של אילת יוצאת לדרך. אנו מזמינים אתכם, ילדים ומבוגרים כאחד, להכיר לעומק את הציפורים המתמודדות, ולבחור מי היא באמת הציפור של אילת.

אילת היא מקום מיוחד. גם לאנשים וגם לציפורים. האופי המיוחד של הסביבה – המדבר הכי קיצוני, ההרים הכי גבוהים והגאיות הכי עמוקים וכמובן הים השקט, העמוק והעשיר, משכו לכאן נוף אנושי וטבעי יוצא דופן, שיודע ואוהב את המקום הכול כך מיוחד הזה. זה הכול עניין של התאמה לסביבה. אם אוהבים, הכול אפשרי.

אז כדי לחגוג את המיוחדות שלנו, ולחקור קצת את עצמנו, מי אנחנו האילתים, ציפורים ואנשים, חברו יחד יחידת החינוך הסביבתי של עיריית אילת, החברה להגנת הטבע, יחידת ההדרכה של רשות הטבע והגנים, אל ארצי, מרכז הצפרות אילת וכל מי שאוהב טבע בעיר, כדי לנסות ולחקור מה באמת כל כך מיוחד באנשים ובציפורים כאן. כבר בתחילת הדרך התברר שאין זה מקרה שאנחנו חיים דווקא כאן וזיהינו והזדהינו עם כמה טיפוסים אילתים. למשל הסולה לבנת הבטן , סערה טרופית נהדרת, מפתיעה ונעה בקלילות צוללת ונוסקת במרדפיה, שלא ברור אם הם הצגה לצופים או שהיא באמת מנסה לתפוס דגים. או הצופית הקטנטנה, שמי שלא יודע מקורה הוא אילתי על פרחי הרנוג השיטים, אך עשתה את זה בגדול בכל הארץ. על תואר הציפור האילתית מתחרים גם שחור הזנב – ציפור אפורה אך עם אופי צבעוני והפלמינגו הגדול שרואה את החיים במשקפיים וורודים. סיכוי לא רע יש למבקר שמאוהב באילת – הסיבכי שחור הכיפה, שבונה בעיקר על קולות התיירים. טיפוסים שקטים צפויים לתמוך בשחף לבן העין שאוהב את הים שקט וקולות תושבי דרום הערבה, אנשי המדבר, נמצאים כנראה בכיס של ורדית סיני. פרשנים טוענים שאין להספיד את הסיכוי של השרקרק הגמדי – בלא ספק הציפור הכי יפה בעיר, והיא יודעת את זה, במיוחד בעקבות הסכם עודפים שיש לה עם המקננת החדשה באזור – מלכת האופל המסתורית – החמריה השחורה.

תחרות הציפורים של אילת

תבחר מי שתבחר, אילת מגלה את עצמה מחדש. האם אנו אנשי הקרקע המדבריים, אופטימיים חסרי תקנה או פשוט הכי יפים שיש? בקרוב נדע.

בהפנינג הצפרות הגדול של פארק הצפרות אילת בפסח אנו נחנוך את התחרות ונציג את המועמדות. האירוע יערך בין הימים 29-30/4/16 בין השעות 09:00 ו-14:00. במקום יהיו גם הדרכות צפרות, יצירה לילדים וסיורים אל בריכות המלח. הכניסה וההדרכה בחינם.

ואם גם אתם רוצים להשתתף בבחירה (מותר לכולם), ורוצים להכיר אותנו קצת יותר טוב, אז בקרו והצביעו גם אתם באתר תחרות הציפורים של אילת.