חניכת מסתור התצפית "מלח הארץ" בפארק הצפרות

רוצים לדעת בזמן אמת מה חדש בעולמן של הציפורים? האירועים, התצפיות, התגליות וכל המידע על האורחים בפארק הצפרות באילת.

חדשות פנימיות:

השבוע חנכנו את מסתור התצפית "מלח הארץ" שנתרם על ידי "מלח הארץ" לפארק הצפרות. מעטים מפעלי התעשייה שיודעים גם לייצר וגם לשמור על הטבע בכפיפה אחת...

תעשיה מלכלכת, מזהמת והורסת יש בכל פינה, אך יש גם מעט  מאוד מפעלים תעשייתיים שיודעים גם לא לזהם את סביבתם ואפילו לשמור על הטבע ולתרום לו. שני מפעלים כאלו שאני מכיר נמצאים בעתלית ובאילת. בריכות המלח בעתלית, שמייצרות את המלח שאנו אוכלים בארץ, הן בית גידול ואתר הקינון החשוב בארץ לשחפית הים ולשחפית הגמדית. חברת המלח דואגת עבורם למחסות צל ואתרי קינון מוגנים, בין הבריכות. זו לא יד המקרה שגם השלוחה של חברת המלח באילת נוהגת באותה הצורה. בריכות המלח שלה הם בית הגידול הטוב ביותר בסביבה למאות ציפורי פלמינגו ולשחפים, ברווזים וחופמאים נודדים שבאים להינות מסרטני הארתמיה והאצות הגדלות במים המלוחים. בקיץ הבריכות הופכות לאתר קינון לתמירונים וגם למקום היחיד בישראל בו מקנן באופן קבוע החופמי האלכסנדרי. מיותר לציין שחברת המלח דואגת לסגור את אתרי הקינון עבור הציפורים, אך מצד שני מאפשרת לציבור תצפית ממקום בטוח על פלאי הטבע האלו.

חניכת מסתור התצפית 'מלח הארץ'

השבוע חנכנו ביחד עם אנשי המלח של אילת את מסתור התצפית "מלח הארץ" בפארק הצפרות.  במעמד הרב הראשי של אילת הרב משה הדאיה, סגן ראש העיר מר אלי לנקרי, מנכ"ל חברת מלח הארץ מר דוביק טל, מנכ"ל חברת מלח הארץ-אילת מר רוברטו גולדרר, יוסי חן מנכ"ל התאגיד לתיירות אילת, צוות פארק הצפרות אילת, וכל עובדי מפעל מלח הארץ, הרמנו כוסית לכבוד חג הפסח, חילקנו את אותות העובד המצטיין של חברת המלח וחנכנו את מסתור התצפית, תרומת חברת "מלח הארץ" לפארק הצפרות. במעמד החנוכה נכחו גם 5 פלמינגו, שחייניות צרות מקור, לוחמים, חופיות וחופמאים שנהנו משפע המזון בבריכות ולא הופרעו כלל על ידי הציבור הרב שהיה בתוך המסתור החדש.

תודה רבה לחברת "מלח הארץ" על שמירת הטבע שהם עושים, מיוזמתם שלהם, על תרומתם המתמשכת לפארק הצפרות באילת ועל האירוע המיוחד הזה.

מי שרוצה לראות את המסתור החדש, מוזמן גם להפנינג הצפרות הגדול שאנו עורכים בחג השני של פסח (29-30/4). הכניסה וההדרכה באירוע בחינם.

חג שמח.