צדוק מקבל את אות ההוקרה על שם אייל הפטר

רוצים לדעת בזמן אמת מה חדש בעולמן של הציפורים? האירועים, התצפיות, התגליות וכל המידע על האורחים בפארק הצפרות באילת.

חדשות פנימיות:

צדוק צמח, מנהל פארק הצפרות אילת, קיבל השבוע אות הוקרה ע"ש אייל הפטר ז"ל בכנס הצפרות הארצי השנתי. הפרס הוענק לו על מסירותu בהגנה על ציפורי הבר וטיפוח הפארק

צדוק צמח, מנהל אתר פארק הצפרות באילת זכה בחג החנוכה בעיטור ההוקרה על שמו של אייל הפטר ז"ל, בכנס הצפרות הארצי השנתי שנערך באוניברסיטת תל אביב. האות ניתן לצדוק על ידי פרופ' יוסי לשם, האב הרוחני של הצפרות בישראל, דן אלון, מנהל מרכז הצפרות הישראלי ויוסי חן, מנכ"ל תאגיד התיירות באילת.

צדוק עם עקב(צילום: חן רוזן)

במעמד מתן האות נאמר על צדוק:

"צדוק הגיע אל עולם הצפרות בשנת 2003 לגמרי במקרה כשגורלו נקשר בבז פצוע שאסף בבסיס חיל האוויר עובדה בו שירת שנים ארוכות. בעקבות הבז, הוא הגיע אל מרכז הצפרות באילת ובעצם נשאר שם מאז. תחילת הדרך כמתנדב למשימות מיוחדות שכללה הקלטת דורס לילה נדיר ביותר בהרי הודו הובילה למשרה קבועה כאיש התחזוקה ועד מינויו למנהל הטכני של הפארק באילת. צדוק מקבל את תעודת כבוד זו בשל מסירות אין קץ ואהבה חסרת גבולות לציפורים ולשמירה עליהן. פארק הצפרות באילת, אותו מעצב ב-12 שנות עבודתו בו בדמותו, פורח ומזמין גם לציפורים הנודדות וגם לעשרות אלפי המבקרים בו. מי שיבוא לפארק ויפגוש את צדוק, יזכה לקבלת פנים חמה הכוללת מוזיקה יוונית, קפה שחור ובדיחות.

הציפור האהובה על צדוק היא האוח המדברי ובמיוחד אוח מדברי אחד מיוחד אותו שיקם והציל ושנקרא "ששון". ביחד איתו חייבים לצדוק את חייהם גם "נובלס" הרחם הצעיר שהתחשמל, "זפת" החיוויאי שטבל בחומר שומני ומאות ציפורים אחרות."

אנו גאים בצדוק. מגיע לו בהחלט.

צדוק מקבל את אות ההוקרה(צילום: נועם וייס)