באנו חושך לגרש - חנוכה 2015

רוצים לדעת בזמן אמת מה חדש בעולמן של הציפורים? האירועים, התצפיות, התגליות וכל המידע על האורחים בפארק הצפרות באילת.

חדשות פנימיות:

חג החנוכה היה חג האור בפארק הצפרות. פניהם של אלפי מבקרים האירו את הפארק ובאירוע שנערך בשבת הגיעו אל הפארק מספר שיא של מבקרים בכל הזמנים - כ-1,200 מבקרים.

חג החנוכה היה השנה מיוחד מאוד בפארק הצפרות. פלמינגו פקדו את בריכות המלח שלנו וביצניות, חופמים, חופיות, תמירונים טבלנים ואנפות שונות מילאו את אגם אניטה. עלוויות החורף וכחולי החזה המשיכו לנדוד למרות שכבר די מאוחר. והפארק התמלא במבקרים סקרנים שנהנו מההדרכות היומיות שערכנו. שיאו של החג היה בשבת ה-12.12.15 באירוע הצפרות הגדול שערכנו.

הסבר לגבי תפקיד האור בנדידות ציפורים

(צילום: חן רוזן)

כ-1,200 איש הגיעו אל הפארק כדי לחגוג את סיום נדידת הציפורים ואת חג החנוכה. ברוח החג שמעו המבקרים הסברים על תפקיד האור בטבע בכלל ובחיי הציפורים בפרט. למדנו כיצד היצרנים הראשוניים של המזון בטבע – הצמחים, משתמשים באור ומדוע לקראת התקצרות אורך היום בסתיו הם בוחרים להפסיק לייצר מזון ולהשיר את עליהם. ראינו כיצד דווקא אצלנו במדבר, הציפורים הנודדות חונות בדרכן, בדיוק בזמן שהעצים והשיחים שלנו נמצאים בשיא לבלובם וכיצד כל זה מסייע להן לחצות את המדבר הגדול לעבר ביתם החורפי ביער הירוק תמיד של אפריקה.

הילדים יצרו ציפורים מעופפות מנייר ודגמי ינשופים מחומרים בשימוש חוזר. המבוגרים התבוננו דרך טלסקופים בשלדגים, אנפות, תמירונים, ציפורי פלמינגו ועופות דורסים וכולם השתתפו בסיורים ברחבי פארק הצפרות.

צופים בציפורים

(צילום: חן רוזן)

לא כל יום הפארק מלא בכל כך במבקרים. זו הייתה תזכורת מרעננת שהציבור אוהב את הציפורים הנודדות ואוהב לבוא לבקר בפארק ששומר עליהן.

אנו מודים מקרב לב למתנדבים הרבים שבאו וסייעו בהפעלת האירוע ולשותפינו לדרך שסייעו בכל צורה אפשרית.